Powered by
DDC-DWH is de rapporteringsomgeving (gebaseerd op de IBM Cognos software) voor de opvolging van activiteiten en diensten in kader van ICT-contracten van de Vlaamse overheid.
Naast verschillende standaard rapporten en dashboards waaronder het maandelijkse SLA rapport (meting van de diensten ten opzichte van de cooropgstelde doelen) of het PMT dashboard (overzicht van de ondersteunden processen) biedt DDC-DWH ook de mogelijkheid om zelf de gegevens te exploreren, analyseren en rapporteren.
DDC-DWH is enkel toegankelijk voor medewerkers van de Vlaamse overheid en de ICT dienstverleners. De rechten voor toegang tot de toepassing moeten toegekend worden via het gebruikersbeheer door de lokale beheerders van jouw entiteit. Elke gebruiker moet ook een een gebruikerslicentie Cognos Analytics User (op naam) geregistreerd te hebben in CMDB2. Vanuit Digitaal Vlaanderen wordt er standaard 1 licentie per entiteit voorzien, en dit aantal kan - mits verantwoording – verhoogd worden.
Vanaf vandaag is de nieuwe omgeving, met cognos versie 11.2, beschikbaar.
Met de upgrade naar Cognos versie 11.2 zijn er ook wijzigingen in de vertrouwde gebruikersinterface.
Zie de aangepaste gebruikershandleiding hiernaast voor meer uitleg over gebruik van de nieuwe versie.
Eigen rapporten onder "Mijn Inhoud" werden niet automatisch overgezet naar de nieuwe omgeving.
Gebruikers die eigen rapporten hebben en die wensen te laten overzetten naar de nieuwe omgeving moeten:
Vóór vrijdag 30 juni
>> Een map met je eigen naam maken onder «Teaminhoud > Overzetten persoonlijke rapporten»
>> Inhoud van "Mijn Inhoud" Kopieren naar deze map
>> Op vrijdag 30 juni (vanaf 9u) wordt de map «Overzetten persoonlijke rapporten» integraal overgezet naar de nieuwe omgeving
vanaf maandag 3 juli, na de migratie
>> Kopieer de rapporten van «Teaminhoud > Overzetten persoonlijke rapporten > Jouw naam» terug naar "Mijn inhoud"
>> Verwijder de map "jouw naam" uit «Teaminhoud > Overzetten persoonlijke rapporten»
Volgende zaken werden ons gemeld naar aanleiding van de migratie/verhuis:
In geval van andere problemen of problemen die niet opgelost geraken met acties hoerboven kan je deze melden bij de ServiceDesk.